Bestel informatie

  • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?

    Team Yogini/Yogitri

    Maandag tot met vrijdag vóór 17.00 uur besteld en betaald - en mits op voorraad - dan ontvangt u uw bestelling in 97% van de gevallen de volgende werkdag. Uitgezonderd zijn zon,-en feestdagen binnen Nederland en doordat post.nl het heel druk heeft met uitleveren van pakketten vóór de dagen van de Nederlandse feestdagen, kan er soms ook zonder ons toedoen een vertraging in de bezorgtijden ontstaan.

    De 97% zekerheid op de volgende werkdag binnen Nederland bij u bezorgd is het eerlijke antwoord van PostNL zelf. De garantie “morgen bezorgd” kan niet gegarandeerd worden door bedrijven die via PostNL verzenden. Als een bestelling naar het buitenland verzonden word, kan de levertijd langer zijn, afhankelijk van het land van bezorging en de regeling die PostNL heeft met het buitenlandse transportbedrijf. Hierop kunnen wij als Yogini geen enkele invloed op uit gaan oefenen en ligt het vervoer geheel bij de infrastructuur van de transportbedrijven.

    Zodra uw bestelling bij ons ingepakt is voor de verzending, ontvangt u van ons dezelfde avond nog per email een track en trace link, zodat u uw bestelling kunt volgen. Soms komt de track en trace link in uw ongewenste mail terecht, graag even uw spam box hierover controleren.

  • Geen orderbevestiging ontvangen?

    U ontvangt automatisch een orderbevestiging naar het door u opgegeven e-mailadres. Als u geen orderbevestiging heeft ontvangen, kan dit door verschillende redenen komen:

    Het door u opgegeven e-mailadres is niet juist, in dit geval zult u geen verdere e-mails van ons ontvangen. Wenst u wel e-mail te ontvangen, stuur dan een e-mail naar Yogini met het verzoek om uw orderbevestiging naar het juiste e-mailadres te mailen en mail uw juiste e-mailadres voor de zekerheid mee.

    Of:

    De orderbevestiging is misschien in uw ongewenste email terecht gekomen. U kunt deze dan vanuit uw ongewenste email verplaatsen naar uw gewone postvak in. Andere e-mails van ons komen dan voortaan binnen in uw gewenste postvak.

  • Geen track en trace ontvangen?

    Dit kan verschillende redenen hebben:

    De track en trace link is in uw spambox terecht gekomen, er is een onjuist e-mailadres opgegeven of door onbekende redenen is een technische storing ontstaan.

    U ontvangt ook geen track en trace link als een product niet voorradig is:

    Bij alle producten staat erbij vermeld of iets op voorraad is of niet, met de groene tekst "Op voorraad". 

    Selecteer een kleur en/of maat, dan ziet u de indicatie levertijd staan, om die reden kan uw bestelling niet dezelfde dag verzonden worden en ontvangt u ook geen track en trace link.


    Heeft u (meerdere) producten besteld waaronder een product niet op voorraad is ?
    De facturen worden automatisch door ons systeem aangemaakt als (alle) leverbare producten op voorraad zijn en direct geleverd kunnen worden. Als u meerdere producten heeft besteld en er staat bijvoorbeeld bij 1 van de producten "levertijd drie dagen" erbij vermeld, dan word het product voor u besteld (of is al reeds besteld door ons) en/of uit een ander magazijn gehaald.
    Zodra uw bestelling compleet is, maken wij de factuur, voegen deze bij de verzending toe en u ontvangt op de dag van verzending de track en trace link per e-mail.

    Als de levertijd onverwacht langer is en/of er bijzonderheden zijn, ontvangt u binnen een werkdag informatie van ons over de levertijd en zullen wij met u overleggen wat de mogelijkheden zijn. Yogini wenst bij te dragen aan zo min mogelijk milieubelasting en onnodig transportwagens te laten rijden. Een mooie (yoga) gezegde is "geduld is een schone zaak".

    Optimale service bieden is voor Yogini belangrijk, daarom hebben wij vele controle elementen ingebouwd waardoor wij vrijwel altijd overzicht houden in alle order verwerkings processen. U kunt erop vertrouwen, dat wij u op de hoogte brengen met de nodige informatie omtrent uw bestelling die voor u van belang zijn.

  • Kan ik mijn bestelling ergens anders laten leveren?

    Op de afrekenpagina zijn verschillende mogelijkheden:
    U kunt kiezen voor een bezorgadres en voor een ander factuuradres.

    Zodra uw bestelling naar het door u opgegeven bezorgadres verzonden is, kunnen wij deze niet meer laten verzenden naar een ander bezorgadres.

    Is uw bestelling door ons nog niet verzonden, dan kunt u dit voor 16.30 uur laten aanpassen: 
    Stuur een e-mail aan Yogini met uw ordernummer en het juiste bezorgadres.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Dit kan op een ieder door u gewenst moment door ons een e-mail sturen met het verzoek om de bestelling te annuleren.

    Indien u twee of meerdere dezelfde bestellingen heeft geplaatst, zullen wij de dubbele bestellingen zelf annuleren zodat er maar een betaalde bestelling overblijft. Als wij dubbele betalingen ontvangen, crediteren wij deze zo spoedig mogelijk. Indien de transactie in zijn geheel niet gelukt is, ontvangt u hierover alsnog een bericht of u de bestelling nog wenst te ontvangen met de bijbehorende betalingsmogelijkheden.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Indien u een bestelling heeft geplaatst en u wenst deze achteraf te wijzigen, kunt u ons een e-mail sturen waarin u duidelijk aangeeft dat het gaat om een wijziging of toevoeging van één of meer artikelen. Graag uw ordernummer en het artikelnummer erbij vermelden. Als uw bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij uw wensen nog wijzigen.

  • Ik heb een verkeerd e-mail adres ingevoerd. Is het mogelijk om het te veranderen?

    Indien u een foutief e-mailadres heeft gebruikt, kunt u ons een e-mail sturen met uw juiste e-mailadres.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    Wenst u meer te weten over de Verzendkosten van Yogini?

  • Mijn bestelling is geplaatst, hoe kom ik aan een factuur?

    Wij voegen de factuur standaard toe aan de verzending. Indien u geen factuur heeft ontvangen, kunt u ons dit per e-mail laten weten.

    U ontvangt dan spoedig uw factuur in een PDF-bestand via een e-mail inclusief met de vermelding van uw bestel,- en factuurnummer.

Levertijd van een product

  • Wat is de levertijd?

    Er staat op elke product pagina of een product "op voorraad" is of niet.

    Indien een product niet op voorraad is, staat de verwachte levertijd per product aangegeven.

    De levertijd hebben wij zo nauwkeurig mogelijk ingeschat, uitzonderingen blijven bestaan zoals een extra douanecontrole van onze leveringen vanuit het buitenland of grote orders van klanten van een product in één kleur, zodat deze bijna of geheel tijdelijk uitverkocht zijn.

  • Is een product op voorraad?

    Gemiddeld heeft Yogini 95% van de aangeboden producten in ons eigen magazijn op voorraad.

    De producten die in onze webshop als "op voorraad" zijn vermeld, worden dezelfde werkdag nog in behandeling genomen als deze voor 17.00 uur geplaatst en betaald zijn.

    Producten die in verschillende kleuren en maten worden besteld: per product wordt aangegeven of het al dan niet op voorraad is en wat de verwachte levertijd zal zijn.

    Producten waarbij een aantal dagen levertijd is aangegeven, worden speciaal voor u besteld bij één van onze leveranciers. Wij verwachten uw bestelling dan ook binnen een aantal werkdagen te kunnen verzenden. (indicatie levertijd)

    Let op: uw bestelling wordt pas verzonden als deze compleet is! Mocht u een deellevering wensen, dan berekenen wij extra verzendkosten voor een tweede verzending.

    Verzendbevestiging: u zult op de dag van de verzending dezelfde avond nog uw track en tracé link per e-mail ontvangen.

  • Als ik grotere hoeveelheden wil bestellen, zij de producten dan op voorraad?

    Over het algemeen heeft Yogini een grote voorraad van onze producten in ons eigen magazijn en kan daarom meestal direct leveren. Indien dit bij grote bestellingen niet het geval is, ontvangt u binnen 1 werkdag een e-mail van ons met de informatie over uw bestelling met onze bijbehorende keuzemogelijkheden.

Retour

  • Als ik een deel of de hele bestelling wil retourneren, wat is dan de beste manier om dat te doen?

    Als u een bestelling die u heeft ontvangen geheel of gedeeltelijk wilt retourneren, kunt u alle informatie over het retourneren vinden via onderstaande link.

    Hoe werkt het retour sturen van een order?

  • Ik heb mijn bestelling teruggestuurd. En nu?

    Als u uw bestelling binnen de 14 dagen retour heeft gezonden en wij hebben uw retour in goede orde mogen ontvangen, worden binnen 2-4 werkdagen door onze retourservice verwerkt. Nadat deze retourzending is afgehandeld, ontvangt u van ons een e-mail met de wijze waarop deze is afgehandeld.

    Het crediteren van geretourneerde bestellingen gebeurt meestal binnen 2 werkdagen.

    De verwerking welke de betaalprovider/bank dan nog nodig heeft is circa: 2-4 werkdagen. 

    De afhandeling die de betalingsaanbieder/bank nog nodig heeft is ongeveer 2 tot 4 werkdagen.

    Gezien onze ervaring kunnen betalingen met een creditcard of vanuit het buitenland iets langer duren, alvorens deze worden uitbetaald.

  • Mijn bestelling is ontvangen, maar is onvolledig.

    Indien uw bestelling is geleverd en onvolledig blijkt te zijn, is het mogelijk dat uw bestelling in meerdere zendingen is verzonden.

    Dit komt voor als uw bestelling niet in 1 pakket past en er meerdere pakketten nodig zijn. Dit kunt u ook terugvinden in de track & trace link.

    Het kan zijn dat er iets mis is gegaan: wij zijn bijvoorbeeld vergeten een product mee in te pakken. Indien dit het geval is, bieden wij u op voorhand onze excuses aan voor dit ongemak. Mail ons a.u.b. uw ordernummer en het ontbrekende artikelnummer, wij zorgen ervoor dat u het ontbrekende product ontvangt - mits nog voorradig - of u ontvangt het aankoopbedrag van het ontbrekende product van ons retour.

  • Mijn product is gebrekkig of beschadigd, wat nu?

    Stuur ons een e-mail met uw ordernummer en de beschrijving van wat er mis is gegaan en voeg ook enkele foto´s van het beschadigde product toe, dan zullen wij binnen 1 werkdag reageren met een correcte oplossing.

  • Mijn bestelling is retour afzender, hoezo?

    Indien uw bestelling via PostNL door ons is terug ontvangen, zullen wij achteraf contact met u opnemen.

    De consument heeft in veel gevallen een foutief adres ingevuld op de check out pagina. Indien dit het geval is en u wilt uw bestelling alsnog ontvangen op een door u correct opgegeven verzendadres, zullen wij de verzendkosten voor een nieuwe verzending opnieuw in rekening brengen. Deze bijkomende kosten zijn een klein deel van de daadwerkelijke kosten die wij aan PostNL moeten betalen.

  • Hoe lang duurt het voor mijn retour gestuurde bestelling is verwerkt?

    Als u uw order retour gestuurd heeft naar ons, binnen de retourstermijn, zal deze binnen 2-4 werkdagen door onze retourservice worden behandeld.

    Als deze retour behandeld is, ontvangt u van ons een e-mail, met de wijze waarop het is afgehandeld voor u.

    Creditatie van geretourneerde orders geschied meestal, na behandeling, direct! De verwerking welke de betaalprovider/bank dan nog nodig heeft is circa: 2-4 werkdagen.

    Betalingen met Creditcard of vanuit België, kan wat langer duren is onze ervaring, eer het verwerkt is.

    I.v.m. Beslist niet beschikt over de volledige gegevens, wordt u gevraagd (per e-mail) om uw bankgegevens.

Product informatie

  • Ik heb een vraag over de werking van een product

    Indien u een vraag of opmerking heeft over de functie of de mogelijkheden van een product, probeer dan uw vraag of opmerking zo duidelijk mogelijk per e-mail aan ons te omschrijven. Wij zullen dan proberen u zo snel en zo goed mogelijk een passend antwoord te geven. Veel antwoorden en informatie over bijvoorbeeld welk soort meditatiekussen of yogamat voor u geschikt zou kunnen zijn, vindt u in onze webshop.

  • Ik ben op zoek naar een specifiek product

    Indien een product niet (meer) op onze website staat, is de kans groot dat het product niet meer leverbaar is en om die reden niet meer in ons assortiment zal worden opgenomen. Mocht een kleur of maat uitverkocht zijn, houd dan onze webshop in de gaten. Op het moment dat een product weer beschikbaar is, melden wij dit in onze webshop door de kleur of maat opnieuw toe te voegen.

    Daarnaast wordt ons assortiment voortdurend uitgebreid met nieuwe producten die passen bij onze doelgroep. Neem af en toe een kijkje in onze webshop om te zien of er eventuele vernieuwingen zijn.

  • Volgens mij bevat uw website onjuiste of onvolledige informatie over een product.

    Als u onjuiste of onvolledige informatie over een product constateert, stuur ons dan een e-mail met het artikelnummer en uw bevindingen, wij stellen uw mening zeer op prijs. Wij zullen uw informatie controleren en indien waar wenselijk corrigeren.

  • Verschillende kleuren bestellen en toch in aanmerking komen voor een korting?

    Als u een product in meerdere kleuren wilt bestellen, laat het ons dan weten via onze webshop Yogini. Vermeld het gewenste product in één kleur plus de aantallen, dan berekent ons systeem automatisch de korting voor u uit.

    Op de Check out pagina kunt u onder de optie "Uw bericht aan ons" de door u gewenste kleuren vermelden.

    Dan zorgen wij ervoor dat u de gewenste kleuren ontvangt - indien op voorraad. Is dit niet het geval omdat een kleur uitverkocht is, dan nemen wij per e-mail contact met u op met onze andere opties.

Offerte aanvragen

  • Voor een grotere bestelling wens ik een offerte te ontvangen en kan ik mijn bestelling ook op rekening ontvangen?

    Wij hebben een kortingsbeleid voor bijvoorbeeld yogamatten en meditatiekussens, deze korting wordt automatisch door ons systeem vooraf berekend:

    6 % korting bij bestellingen van 5 stuks of meer

    12 % korting voor bestellingen van 10 stuks of meer

    Wenst u verschillende kleuren te bestellen?

    Vermeld het gewenste product in één kleur plus de aantallen, dan berekent ons systeem automatisch de korting.

    Op de Check out pagina, onder de optie "Uw bericht aan ons", kunt u de door u gewenste kleuren invullen.

    Wij zorgen er dan voor dat u de gewenste kleuren ontvangt - indien op voorraad.

    Is dit niet het geval omdat een kleur uitverkocht is, dan nemen wij per e-mail contact met u op met onze andere opties.

    Bestedingen vanaf €2000,-? Vraag dan gerust een vrijblijvende offerte aan.

    Bestelprocedure voor een offerte:

    - Ga naar onze webshop Yogini.

    - Inloggen of registreren is niet nodig.

    - Plaats uw gewenste producten in de winkelwagen.

    - Kies op de afrekenpagina voor de optie "Vooraf betalen".

    - Betaal het bedrag nog niet.

    - Controleer a.u.b. uw afleveradres en indien ingevuld ook uw factuuradres.

    - Het is bij ons niet nodig om een BTW nummer te gebruiken, maar u kunt het natuurlijk ook vermelden als u dat wenst.

    - Extra informatie kunt u ons geven in het veld "Uw bericht aan ons": Ik zou graag een offerte ontvangen.

    - Uw bestelling wordt door ons omgezet in een offerte waarin een eventuele extra korting toegepast zou kunnen worden.

    - De verzendkosten worden opnieuw berekend op basis van het totale gewicht van de gehele bestelling en u kunt de verzendkosten terugvinden in uw offerte.

    - De offerte wordt u per e-mail toegestuurd.

    - Uw bestelling wordt alleen binnen Nederland na goedkeuring van de offerte op factuur verzonden en de factuur voegen wij bij de verzending toe. De factuur kunt u ook vooraf per e-mail ontvangen, laat u ons dit even desgewenst per e-mail weten.

    - Betaling: de betaling van de factuur dient binnen 14 dagen na levering van de producten te worden voldaan.

    - Indien u de bestelling wenst te annuleren of niet binnen 14 dagen heeft gereageerd, zal uw order en uw gegevens in zijn geheel worden verwijderd.

  • Bestaat er een login op de site voor wederverkopers?

    Wij hebben (nog) geen login optie. Alle prijzen in onze webshop zijn groothandelsprijzen en inclusief BTW. Voor grotere bestellingen geldt onze kwantumkorting die automatisch via ons systeem word uitgerekend of door een offerteaanvraag via onze webshop. Particulieren bestellen geen grote hoeveelheden en ontvangen derhalve ook geen staffelkorting.

Overige vragen

  • Iets werkt niet goed?

    Yogini probeert onze klanten zo goed en integer mogelijk van dienst te kunnen zijn. Het verlenen van de juiste informatie, eerlijke prijzen en duurzaamheid staan bij ons hoog in het vaandel.

    Heeft u iets ontdekt dat gewijzigd dient te worden en wenst u ons dat te vertellen? Omschrijf uw bevindingen zo nauwkeurig mogelijk via de e-mail of het contactformulier, dan zullen wij u zo spoedig mogelijk antwoorden.

    Alle uitdagingen gaan wij 100% aan en engageren ons met alle passie en liefde die in ons zit, zodat onze klanten zo goed mogelijk geïnformeerd en tevreden kunnen zijn.

    Als professionele fabrikant, groothandelaar en webwinkelier hebben wij te maken met tientallen verschillende bedrijven en vele soorten internetdiensten. Zo zijn webbeveiliging, servers, diverse banken, betaalproviders, transportbedrijven en vele andere zaken met elkaar verbonden. In deze gehele keten treedt er heel soms een storing of stagnatie op en zodra wij dit weten, proberen wij er alles aan te doen om dit uit te zoeken en op te lossen. Onze samenwerkingspartners en wij kunnen de problemen echter niet altijd direct oplossen. In de loop der jaren zijn we op zoek gegaan naar bedrijven die passen bij onze bedrijfsfilosofie en die een eerlijke en betrouwbare service in de breedste zin van het woord kunnen verlenen. Het is en blijft echter mensenwerk en wij hopen op uw begrip mocht het soms niet zo lopen zoals wij het allemaal zouden wensen.

    Mocht u toch ergens in uzelf een irritatie ervaren, omdat sommige processen in onze webshop niet werken zoals ze zouden moeten werken, dan kunt u dit hopelijk als een

    uitdaging zien en proberen om het om te zetten in vrede in uzelf. Wij zijn u dankbaar als u uitvoerbare verbeteringspunten aandraagt, zodat wij u en ook onze andere klanten beter van dienst kunnen zijn. Wij zijn ons ervan bewust dat wij niet altijd alles onder controle kunnen houden. Met oprechtheid en met onze hoogst mogelijke positieve inzet is het ons uitgangspunt om alles uiteindelijk in goede orde op te lossen. Oplossingsgericht handelen is een belangrijk criterium en als er toch iets niet goed is gegaan, nemen wij onze verantwoordelijkheid, wat niet alleen goed is voor uw tevredenheid, maar ook goed is voor onze innerlijke rust. Uiteraard werken ook wij aan het behoud van ons bestaansrecht. Soms accepteren wij ook onze verliezen, ook al vinden wij dat het eigenlijk niet helemaal eerlijk is. Het is een onderdeel van het leven en tevens ook een leerschool voor ons om dit te kunnen accepteren. Gunt u ons ook een gunst? Het is zeer fijn voor ons als u een beoordeling plaatst die ons ten goede komt.

    Zo hoeven wij niet meer geld uit te geven dan nodig is voor megagigant Google voor een hogere vindbaarheid op het wereldwijde webnet en kunnen wij daardoor onze prijzen voor onze klanten ook in toekomst zo laag als mogelijk houden.

    Wij danken u voor uw tijd en uw vertrouwen in ons en wensen u een vredige dag, uw Yogini-team.

  • Is het mogelijk om mijn vooruitbetaalde bestelling af te halen in jullie groothandel?

    Zodra u heeft besteld en betaald, nemen wij op werkdagen contact met u op per e-mail. Wij zijn een groothandel en hebben geen winkel en/of personeel beschikbaar voor het geven van rondleidingen. Uitzondering voor een bezoek aan onze groothandel kan alleen op afspraak per e-mail en is niet bedoeld voor particulieren. Hiervoor vragen wij vriendelijk uw begrip.

  • Worden alle prijzen inclusief BTW weergegeven?

    Onze prijzen zijn in euro's en inclusief BTW, onder voorbehoud van prijswijzigingen.

  • Overige vragen aan Yogini

    Omschrijf uw vraag zo duidelijk mogelijk per contactformulier of e-mail, of via ons contactformulier, uw vraag wordt zo snel mogelijk op werkdagen beantwoord. Vragen via "Beoordeel de producten van uw bestelling" kunnen niet worden beantwoord, dit is een automatisch gegeneerd bericht met een "no replay". Vragen kunnen wij beter per e-mail beantwoorden dan per telefoon. Dit is doorgaans afhankelijk van uw vraag en het daarop volgende uitzoekwerk voor ons. Wij wensen u zo goed en uitgebreid mogelijk te informeren en zullen met een zo goed mogelijk antwoord bij u terugkomen. Heeft u al een ordernummer? Vergeet dan niet het ordernummer samen met uw volledige naam duidelijk te vermelden in uw vraag, of dit nu per e-mail is of dat u liever een berichtje bij ons inspreekt.